Ny på teologen...

För ett par veckor sedan inledde jag mina teologiska studier i Uppsala. Teologen (teologiska fakulteten på Uppsala universitet) är ett intressant ställe... Framförallt är det sköna människor som man går med! :)
Vi får väl se vart det bär och framförallt hur länge. Men hittils satsar jag på att ta en teol kand till 2014... Jag gissar att framtida inlägg kommer att tendera mer åt det religionsvetenskapliga hållet än vad det har gjort innan... men bli inte ledsen för det, något annat kommer säkert att dyka upp också! ;)
Har för övrigt fått namnet "krister" av några ur min seminariegrupp. Krister?! What?! Vad fick de det ifrån liksom?!?!? Haha!
För ett par veckor sedan inledde jag mina teologiska studier i Uppsala. Teologen (teologiska fakulteten på Uppsala universitet) är ett intressant ställe... Framförallt är det sköna människor som man går med! :)
.
Vi får väl se vart det bär och framförallt hur länge. Men hittils satsar jag på att ta en teol kand till 2014... Jag gissar att framtida inlägg kommer att tendera mer åt det religionsvetenskapliga hållet än vad det har gjort innan... men bli inte ledsen för det, något annat kommer säkert att dyka upp också! ;)
.
Har för övrigt fått namnet "krister" av några ur min seminariegrupp. Krister?! What?! Vad fick de det ifrån liksom?!?!? Haha!
Teologiska fakulteten och i synnerhet Teologiska Studierådet brukar ha sk. "Teologpub" med jämna mellanrum. Har inte närvarat på någon än dock.....

Kommentarer
Postat av: J-C

Tjena Krister!

2011-09-29 @ 14:48:27
URL: http://jceurell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0