Mot Bulgarien....

I lördags påbörjades en bussresa genom öst-europa mot Bulgarien.
Efter ett stopp i pingstkyrkans högborg, småland på nyhemsveckan, och ett besök i vetlanda bibelcenter där vi övernattade fortsatte den långa färden mot Bulgarien.

Jag kan inte säga annat än att bussfärden blev mycket bättre, oh mycket LÄNGRE än väntat!

Det första dygnet, och kanske det andra halva, rullande vi snabbt på, det var då vi åkte igenom tyskland och polen. Det roliga uppstpd då vi kl 00.00 hamnade vilse mitt ute i buschen mellan Polen och Slovaktien. Vi var hela tiden nära gränsen. Det märktes främst för att vi ständigt fick "Välkomen till Slovakien-sms". Efter en eller två timmar lyckades vi komma in på en liten grusväg, som ledde upp mellan en stor bergsvägg med "varning för stenfall skyltar" och en slutning. Tillslut kom vi till den Slovakiska gränsen. Efter en snabb åktur igenom Slovakien och Ungern kom vi äntligen, eller tja... "äntligen"..... till den rumänska gränsen.

Rumänien, Rumänien, jag säger då det! Det var inte så kul när vi i många timmar hade åkt på en slingrig bergsväg i typ 40 km/h, hoppas på att snart vara framme och plötsligt ser en skylt som det står "Bukarest - 651 km" på.... då var man bra knäckt.... Ett dygn senare åkte vi in i den rumänska huvudstaden. I brist på förståelsen eller existensen av turister i Bukarest hade den rumänska regeringen glömt att skylta vart man skulle åka... jag tror vi nästan åkte på alla vägar man kunde åka på innan vi, flera timmar senare, kom ut ur staden.
Det som var tragiskt med Rumänien var att man på ena sidan vägen kunde se folk i häst och vagn + några fallfärdiga betonghus som de bodde i, samtidigt som det i så gott som i varje gathörn fanns en stor katedrahl som var full med utsmyckningar och silver. Det känns som att fel saker prioriteras... hm...

Nu, 5 dygn efter avresan från märsta, är vi äntligen framme i Varna, Bulgarien. Hotellrummet är schyst och vi har utsikt över svarta havet. Men nu kallar sängen, den första natt på fem dygn som tillbringas i en säng.

GODNATT!

Studenten och Hard Rock Café

Puh! Det har verkligen varit en intensiv tid.... först och främst har jag, som så många andra, tagit studenten, thats cool. Det kom faktiskt lite som en överraskning... helt plötsligt var allting slut..

(Jag och Kristoffer på skolans.... sk. "Studentfest"... ehm )

Igår var vi på Hard Rock Café inne i Sthlm. Jag säger bara WOW! Revbensspjäll... GALET!