Några tankar kring att vara placerad i ett fack...

Det finns många saker i livet som kan vara smått obehagliga. Varför inte ta ett tandläkarbesök som exempel? På senare år har jag dock förstått att det obehagliga inte först och främst sitter i ”borren” utan i fakturan som man får med sig när behandlingen är färdig.

För egen del är tandläkarbesök en mindre bagatell i jämförelse med en viss företeelse. Denna företeelse kan jag stark ogilla, åtminstone om jag själv blir utsatt för den.

Jag pratar givetvis om företeelsen att ”bli placerad i ett fack”.

 

Jag vill inte påstå att jag har schizofreni. Jag vill heller inte påstå att min tro, värderingar eller personlighet är relativa. Tvärt om. Jag är nog till det inre ganska, för att inte säga mycket, säker på vad jag tror. Och även om jag gillar att på ett satiriskt sätt experimentera med olika politiska ställningstaganden, så kommer min tro och värderingar att alltid förbli de samma.

Men något som jag verkligen gillar att se är när människor verkligen kliver ut ur sitt fack. När t.ex. en person som av omgivningen ses som jättetillbakadragen och tråkig plötsligt börjar bli lite ”wild N’ crazy”, då mår man!

mmreggea

Å för övrigt, facket kan va bra att ha, om man är arbetslös i alla fall…

 


Kommentarer
Postat av: J-C

Haha! Fint skämt om facket där!

2011-01-13 @ 14:08:35
URL: http://jceurell.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Skönt inlägg!

2011-01-13 @ 14:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0